Vodafone Hakkında

Yükleniyor

Vodafone Türkiye

Yükselen Performans, Güçlü Altyapı

Vodafone Türkiye olarak, ihtiyaç ve beklentileri tam olarak karşılayan ürün ve hizmetler sunarak, müşteri memnuniyetini sürekli artırmaya odaklanıyoruz. 2009/10 mali yılından bu yana yürütmekte olduğumuz müşteri memnuniyeti odaklı stratejik programımız sayesinde, şirketimizin 2012/13 mali yılı olan 1 Nisan 2012 - 31 Mart 2013 döneminde toplam gelirleri % 19,2’lik büyüme ile tüm zamanların en yüksek gelir seviyesi olan 5,5 milyar TL’ye ulaşmıştır. Abone sayımız, 2011/12 mali yılına oranla 909 bin abone artışı ile bugüne kadarki en yüksek düzeye - 19,2 milyona - yükselmiştir. Faturalı abone sayımız bu mali yılda net yaklaşık 800 bin müşteri kazanımıyla 6,8 milyona yükselmiş, toplam abone bazı içerisinde faturalı abonelerimizin oranı son dört yılda % 12,7’den % 35,4’e çıkmıştır.

Bir diğer performans göstergesi olan ses trafiği, 2012/13 mali yılında % 20 artarak 77,4 milyar dakika ile rekor seviyeye ulaşırken, ortalama ARPU (abone başına gelir) performansımız 2012/13 mali yılının son çeyreğinde % 9,4 artışla 20,8 TL olarak gerçekleşmiştir.

Yine 2012/13 mali yılında mobil internet kullanımını yaygınlaştırmaya yönelik, her bütçeye uygun mobil internet tarife seçeneklerini ve internet girişli geniş cihaz portföyünü abonelerimizle buluşturmaya devam ettik. Akıllı telefon seçmeyi, satın almayı ve kullanmayı tüketiciler için “kolay”, “anlaşılır” ve “erişilebilir” hale getiren Akıllı Cihaz Akıllı İletişim Platformu (ACAİP) sayesinde, 2012/13 mali yılının son çeyreğinde şirketimizin abone bazındaki akıllı cihaz penetrasyonu % 22’lik rekor seviyeye erişmiştir. Bunun sonucu olarak 2012/13 mali yılının dördüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre mobil internet gelirlerini % 92 artıran şirketimiz, vergi gelirlerinde de % 55’lik bir artış sağlamıştır.

2012/13 mali yılının dördüncü çeyreğinde kurumsal mobil servis gelirlerinde geçen yıla göre % 33 oranında büyüme kaydederek, iş ve ekonomi dergisi Capital’in belirlediği Türkiye’nin en büyük 500 şirketi listesinde yer alan her iki şirketten birine iletişim hizmetleri sunmaya devam ettik.

Vodafone Türkiye’den 2012/13 mali yılında “İlk”ler

  • Türkiye’de elektromanyetik alan (EMF) konusunda politikası olan ve bu konuyu organizasyonu bünyesinde uzman bir ekibin koordinasyonunda yöneten ilk ve tek operatör.
  • Türkiye’de sürdürülebilirlik raporlaması süreci için AA1000 Güvencesi alan ilk ve tek şirket.1
  • ISO 22301 Sosyal Güvenlik İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Standardı’nı Türkiye teknoloji ve telekomünikasyon sektöründe alan ilk şirket.
  • KAGİDER’in Dünya Bankası teknik desteğiyle ülkemizde hayata geçirdiği Fırsat Eşitliği Modeli (FEM) sertifikasını almaya hak kazanan ilk telekomünikasyon şirketi.
  • Engelli bireylere % 25 ÖİV oranında indirim sağlayarak mobil iletişim teknolojilerine erişimlerini kolaylaştıran ilk ve tek telekomünikasyon şirketi.
  • Vodafone Türkiye’den 2012/13 mali yılında “En”ler

    • Türkiye mobil telekomünikasyon pazarının en hızlı büyüyen telekom operatörü.2
    • Vodafone Grubu içerisinde en hızlı büyüyen operatör.3
    • Türkiye mobil telekomünikasyon pazarının en fazla net müşteri kazanan operatörü.2 Türkiye mobil telekomünikasyon pazarının toplam mobil gelir, ses trafiği ve SMS adeti bakımından en fazla pazar payı kazanan operatörü.2
    • Bağımsız bir araştırma kurumu tarafından yapılan araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de aboneleri tarafından en fazla tavsiye edilen operatör.4
    • Numara taşımanın başladığı Kasım 2008’den bu yana numara taşımada en fazla tercih edilen operatör.5
    1 Eylül 2013 itibariyle.
    2 Mali yılı dönemimiz olan (1 Nisan 2012 - 31 Mart 2013) ve operatör açıklamaları baz alınarak hesaplanmıştır.
    3 Start-up’lar hariç
    4 TNS, Vodafone benchmark NPS çalışması, 2012
    5 Kasım 2008 - Mart 2013 dönemini içermektedir.