Vodafone Net - Sorular 

Yükleniyor

Sorular

ADSL ve Telefon

• ADSL nedir?
ADSL, İngilizce "Asymmetric Digital Subscriber Line" teriminin kısaltmasıdır. Standart bakır telefon telleri üzerinden daha fazla verinin transfer edilmesini sağlamak üzere geliştirilmiş bir teknolojidir. Asimetrik kelimesi, veri alım (download) ve veri gönderim (upload) hızlarının birbirinden farklı olduğunu göstermektedir.

• Nasıl çalışır?
Telefon abonesinin kullanmakta olduğu telefon hattının bir ucu Telekom santraline bağlıdır. Abonenin internet hizmeti alabilmesi için, öncelikle hattının bağlı bulunduğu bu Telekom santralinde uygun cihazların kurulu olması gerekmektedir. Bu cihazlar hem hızlı veri iletişimi sağlayan hem de bir filtre görevi görerek ses ile veriyi birbirinden ayıran özel cihazlardır. Bu cihazlar sayesinde telefon aramaları santral üzerinden standart telefon hatlarına ulaşırken, veri de İnternet Servis Sağlayıcıların internet altyapısına taşınır.
• ADSL’in avantajları nelerdir?
o Standart bakır telefon telleri üzerinden Hızlı İnternet erişimi sağlaması,
o Ses ve datanın aynı hat üzerinden taşınabilmesi.

• Sabit Telefon nedir?
Sabit telefon, bakır kablo üzerinden görüşme sağlayan ses hizmetidir.

Abonelik

Vodafone Net internet ve telefon hizmetlerine nasıl abone olurum?
Hizmetlerimize abone olabilmek için 0850 210 10 20 numaralı müşteri hizmetlerimizi arayabilirsiniz.

Hizmetlerden yararlanmak için gerekli evraklar nelerdir?
TC Uyruklu vatandaşlar için kimlik belgesi fotokopisi
Yabancı uyruklu vatandaşlar için geçerlilik tarihi uygun pasaport
İşlem vekaleten yapılıyorsa, ilgili vekaletname

Vodafone Net hizmetleri ne zaman aktif hale gelecektir?
Evraklarınız teslim alındıktan sonra, Türk Telekom ve Vodafone Net’teki aktivasyonların tamamlanması 10 gün alabilmektedir. 10 gün içerisinde herhangi bir kesinti olmaksızın ADSL ve telefon hizmetleriniz aktif olacak ve size bilgi iletilecektir.

ADSL kotamın/ telefon dakika paketimin ne kadarını kullandığımı nasıl öğrenebilirim?
www.jetfatura.com adresinden faturalarınızı ve kota detaylarınızı görebilirsiniz.

Online işlemler için jetfatura.com şifremi nasıl öğrenebilirim?
Jetfatura şifreniz abonelik esnasında SMS yolu ile gönderilir. Şifrenizi bir nedenden dolayı almadıysanız ya da kaybettiyseniz 0850 542 0 542 ’yi arayarak öğrenebilirsiniz.

Vodafone Net internet hizmetini aldıktan sonra hız ve kota değişikliği yapabilir miyim?
Taahhütlü kampanyalarda taahhüt süresi dolmadan kampanyalar arası geçiş yapılamamaktadır. Aynı kampanya dahilinde hız ve kota düşüremez, sadece yükseltebilirsiniz. Yüksek hız ve kota, hıza göre değil tarifedeki ücretine göre değerlendirilmektedir.

Adil Kullanım Noktası (AKN) nedir, nasıl uygulanmaktadır?
Adil kullanım uygulaması, şebeke kaynaklarının tüm kullanıcıların aynı kalitede hizmet alabilmesine imkan sağlamak ve tüm abonelerin interneti kullanmaları durumunda şebeke üzerindeki yoğunluğun dengelenmesi amacıyla kullanılmaktadır. Adil kullanım uygulaması, o ay içinde belirtilen download miktarının aşılması durumunda uygulanır. O ay içinde bu miktarın aşılmaması durumunda erişim hızlarında herhangi bir değişiklik olmamaktadır.
8 Mbps'a kadar limitli hız seçeneklerinde abonenin aylık aşan veri kullanım (download) miktarı max. 79 TL bedele ve 25 GB Adil Kullanım Noktasına (AKN), 16 Mbps'a kadar limitli hız seçeneklerinde abonenin aylık aşan veri kullanım (download) miktarı max. 89 TL bedele ve 25 GB Adil Kullanım Noktasına (AKN) ulaşınca, ayın geri kalan günleri için download hızı 3 Mbps olarak uygulanacaktır. Dönem sonunda tekrar normal hızda hizmet verilmeye başlanacaktır. 8 Mbps’e Kadar ve 16 Mbps’e Kadar Limitsiz paketleri için ise Adil Kullanım Noktaları paketin içeriğine göre 50 GB ve 100 GB olarak belirlenmiştir. Ay içi kullanımınız bu maksimum miktara ulaştığı zaman ayın geri kalan günleri için kullanım hızının 3 Mbps olarak uygulanacaktır. Sonraki ay ise kullanım hızınız olması gereken noktaya yeniden yükseltilecektir.
Kullanım miktarınızın Adil Kullanım Noktası’na ulaşmaması durumunda kullanım hızınıda bir değişiklik olmayacaktır.

Ödemelerimi nerelerden ve nasıl yapabilirim?
Ödemelerinizi; web sitemizde belirtilen ödeme noktalarına, kredi kartınız ile veya bankalar ya da anlaşmalı kuruluşların; vezneleri, internet bankacılığı, otomatik ödeme talimatı, telefon ve ATM hizmetleri aracılığıyla yapabilirsiniz. Kredi kartı ile ödemeyi seçtiğiniz takdirde, başvuru sırasında belirttiğiniz kredi kartı bilgileriniz ve onayınıza istinaden, faturalarınız her ay kredi kartınızdan otomatik olarak tahsil edilir.

Kurulum

Vodafone Net paketinizin kurulumunu; kutunun içinden çıkan KURULUM cd’si ile kolaylıkla yapabilirsiniz.

Modem kurulum hizmetinden nasıl faydalanabilirim?
Kurulum talebiniz olması durumunda ADSL hattınız aktiflendikten sonra servisimiz randevu almak için sizinle irtibata geçecektir.
Evde kurulum istemeyen abonelerimiz 0850 542 0 542 numaralı müşteri hizmetlerinden destek alabilirler.

Taşındım. Vodafone Net internet & telefon hizmet aboneliğimi yeni adresime nasıl nakil ettirebilirim?
0850 542 0 542 numaralı müşteri hizmetlerinden destek alabilirler.

Modemime zarar vermem durumunda nasıl bir uygulama geçerli olacaktır?
Modeminizdeki kullanım hatasından kaynaklanan bozulmalarda, dahil olduğunuz kampanyada belirtilen modem bedeli karşılığında yeni bir modem tedarik edilecektir.

Faturalama

• Vodafone Net internet hizmetine ilk abonelikte, Vodafone Net’ten gelecek ilk faturamın tarihi, içeriği ve detayı nedir?
İlk" Vodafone Net internet faturanız, 2 ayrı faturadan oluşmaktadır. Bu faturalardan birincisi aboneliğinizin başlangıç tarihinden o ayın sonuna kadar olan kullanım bedeliniz ile ilk abonelikte alınacak ücretleri içerecek; diğer fatura ise bir sonraki ayın kullanım bedelini içerecektir. İlk hizmet faturanız aktivasyon tarihinden ay sonuna kadarki dönemi ve takip eden ayın hizmet tutarını kapsayacaktır.

Vodafone Net faturalarımın gönderimi nasıl yapılmaktadır?
Vodafone Net faturanız her ay düzenli olarak belirtmiş olduğunuz iletişim adresinize gönderilmektedir. Şayet ilk abonelikte Vodafone Net faturanızın, her ay düzenli olarak e-posta adresinize gönderilmesini talep ettiyseniz, faturalarınız aynı zamanda belirtmiş olduğunuz e-posta adresinize de gönderilecektir. Ayrıca Vodafone Net fatura ve kullanım bilgilerinizi, aktivasyon işlemlerinizin Vodafone Net tarafından tamamlanmasını takiben e-posta ile size gönderilecek olan özel kullanıcı adı ve şifrenizle www.jetfatura.com adresine girerek istediğiniz zaman kontrol edebilirsiniz.

Vodafone Net internet hizmetini kullanarak internete bağlandığımda, telefon faturama herhangi bir ücret yansır mı?
Vodafone Net ile internete bağlandığınızda mevcut telefon faturanıza internet (ADSL) kullanımından kaynaklanan herhangi bir ücret yansımayacaktır. Vodafone Net internet hizmetinin kullanım bedeli ile varsa Vodafone Net konuş-öde telefon hizmeti kullanımlarınızdan doğan bedel, size Vodafone Net tarafından her ay düzenli olarak ayrıca faturalanacaktır.

Vodafone Net Konuş-Öde telefon görüşmelerim nasıl ücretlendirilir ve faturama nasıl yansıtılır?
Vodafone Net telefon hizmeti kapsamında yaptığınız telefon görüşmelerinin ücretleri www.vodafone.net.tr adresinde belirtilen güncel Vodafone Net Telefon tarifeleri üzerinden abonenin faturasına ayrıca yansıtılacaktır.

Vodafone Net faturamda yer alan KDV, ÖİV nedir?
Mevcut Vodafone Net internet paketinizin tarife ücretine dahil olan %5 ÖİV ve %18 KDV vergisi ile Vodafone Net telefon hizmeti kullanımızdan kaynaklanan %15 ÖİV ve %18 KDV vergisi her ay faturanız üzerinden kesilerek sizin adınıza devlete ödenmektedir. Sözleşmeden doğan damga vergisi sizin sorumluluğunuzda olup faturanıza yansıtılmayacaktır.

Kota aşımında faturalandırılacak en yüksek ücret nedir?
o Limitli paketlerde limit aşım ücreti ayrıca faturalandırılacaktır.MB başına limit aşım ücreti 0,0093 TL dir.
o Limitli paketlere abone olan müşterilerimize faturalanacak aylık toplam ücret (aylık ücret + limit aşım ücreti), vergiler dahil 1 Mbps ve 8 Mbps 'a kadar hızlarda79 TL'yi, 16 Mbps 'a kadar hızlarda 89 TL'yi aşmayacaktır.

İptal

Vodafone Net internet ve/veya telefon hizmetimi nasıl iptal ettirebilirim?

o Vodafone Net internet ve/veya telefon hizmetinizi iptal etmek isterseniz detaylı bilgi için 0850 210 10 20 numaralı Müşteri Hizmetlerimizi arayabilirsiniz.
o Ayrıca talebinizi belirten Vodafone Net İptal Talep Formunu 0212 367 00 10 numaralı faksa imzalı olarak göndererek iptal başvurusunda bulunabilirsiniz

Aylık ya da yıllık abonelik olarak satın alabileceğiniz Vodafone Net Güvenlik Hizmeti ADSL abonelerine özel olarak ayda sadece 2,75 TL, yılda ise sadece 28 TL. 1 lisans 3 kullanıcıya kadar destek vermektedir. 

Diğer kampanyalarının pdf formatındaki broşürlerine ilgili dosyalara tıklayarak ulaşabilirsiniz.


2009
Mart 2009 Nisan 2009 Ağustos 2009 Eylül 2009 2010
Nisan 2010 Mayıs 2010 Haziran 2010 Ağustos 2010 2011
Şubat 2011 Mart 2011

  • Kampanya 31.12.2013 tarihine kadar geçerlidir ve stoklarla sınırlıdır.  
  • Fiyatlara KDV ve ÖİV dahildir.
  • Kampanya şartları 24 Aylık abonelik taahhüdü verilmesi durumunda geçerlidir.
  • Mevcutta BİRİ Güvenlik  veya Vodafone Net Güvenlik  kampanyalarından birine dahil olan aboneler ancak mevcut kampanya koşullarında yer alan usullere uygun olarak kampanya aboneliklerini sona erdirerek bu kampanyadan faydalanabileceklerdir.
  • Abonelerin taahhüt süresi dolmadan başka kampanyaya geçiş yapabilmesi, ancak bu kampanyadaki aboneliklerini kampanya koşullarında belirtilen usulle sona erdirerek mümkün olabilecektir.   
  • Aynı kampanya dâhilinde hız ve limit düşürülemez, sadece yükseltilebilir. Yüksek hız ve limit, hıza göre değil tarifedeki ücretine göre değerlendirilir.
  • Vodafone Net Güvenlik  24 İndirimli Kampanyası kapsamında Güvenlik  hizmeti ücreti 24 ay boyunca %25 indirimli olarak faturalandırılır.
  • Kampanya kapsamında 24 TL olan Güvenlik  Aktivasyon Ücreti aboneye faturalandırılmayacaktır.
  • Kablosuz modem bedeli 72 TL olup modem bedeli 24 ay boyunca 3 TL taksitle aboneden tahsil edilecektir.
  • Kampanya kapsamında abone modemi Vodafone Net’ten alıyorsa, modem kurulumu isteğe bağlı olup, ücretsizdir.
  • Abone Vodafone Net’ten modem almıyorsa, yüksek hızlarda bağlantı kurabilmesi için sahip olduğu modemin Güvenlik 2+ teknolojisini destekliyor olması gerekmektedir.
  • 8 Mb’e ve 16 Mb'e kadar hız seçeneklerinde abonenin alacağı hız garanti edilmemekte olup, abonenin telefon hattının uygunluğuna ve santrale olan mesafesine bağlı olarak paket içinde tanımlı, alabileceği en yüksek hızda hizmet verilecektir.
  • 8 Mbps ve 16 Mbps hız seçenekleri, Abonenin bağlı olduğu santralin teknik özellikleri uygun olduğu takdirde sağlanacaktır.
  • Limitli paketlerde limit aşım ücreti ayrıca faturalandırılacaktır. MB başına limit aşım ücreti 0,0093'TL dir ve Abonelere faturalanacak aylık toplam ücret (aylık ücret + limit aşım ücreti), 8 Mbps'a kadar hızlarda vergiler dahil 79 TL'yi aşmayacaktır.
  • Abonenin ay içerisindeki veri kullanımı (download), seçilmiş olan paketin adil kullanım noktasını (AKN) aştığında internet kullanım hızı 3 Mbps olacak şekilde düşürülecektir. Dönem sonunda tekrar Abonenin seçmiş olduğu hızda hizmet verilmeye devam edilecektir. Limitli paketler için adil kullanım noktası 25 GB, limitsiz paketlerde Abone'nin seçimine göre 50 GB veya 100 GB'tır.
  • Geçiçi olarak Güvenlik  erişimine ihtiyaç duymayan Aboneler, yılda en fazla 2 kez ve toplamda 90 (doksan) günü aşmayacak şekilde Güvenlik  hattını dondurabilir. Hat dondurma işlemi 29 TL olarak faturalandırılır. Hat dondurma süresi içinde olan kullanıcılar için aylık Güvenlik  erişim ücreti alınmayacaktır. Güvenlik  erişim ücreti dışında kalan; kullanılan katma değerli hizmet ücretleri, taksit, kota aşım ücretleri, hat dondurmadan dolayı yansıtılması gereken iadeler, geçen aydan devir eden ücretler var ise faturalanacaktır.
  • Aboneliğin taahhüt süresi dolmadan iptal ettirilmesi durumunda abonelik iptaline kadar geçen süre boyunca yapılan indirimler, Aktivasyon Ücreti, verilmiş ise modem için ödenmemiş taksit bedelleri Vodafone Net tarafından faturalandırılır. Şu kadar ki; bu tutar hiçbir zaman, iptal ettirilme tarihinden taahhüt süresi sonuna kadar olan dönem için; Abone tarafından ödenmesi gereken toplam tutarı aşamaz.
  • Kampanya süresi sona erdikten sonra abonenin Güvenlik  hizmeti almaya devam etmek istemesi halinde söz konusu hizmet aboneye www.vodafone.net.tr internet sitesinde yer alan standart Güvenlik  Tarife Aylık Ücretlerinden faturalandırılacaktır
  • Abonelik Sözleşmesinden doğan damga vergisi Abone’nin sorumluluğundadır.
  • Vodafone Net modemin markasını ve Güvenlik  hizmeti liste fiyatlarını değiştirme hakkını saklı tutar.
  • Statik IP ücreti isteğe bağlı olup vergiler dahil aylık 2,78 TL’dir.